FREDERIKSVÆRK OG OMEGNS KUNSTFORENING
Det nyeste, der sker I foreningen, i Ågalleriet og i værkstedet! Du kan læse mere udførligt om begivenhederne i vores medlemsblad "Medlemsnyt" og under de forskellige punkter i menuen t.v

Kunstforeningen indgået et samarbejde med vores nye naboer
UKC – unge og kulturcenteret  (den gamle brandstation)

Vores nye bestyrelsemedlem  billedkunstner Helen Nielsen  holder 2 dages kursus for de unge: ”Mal som en ægte kunstner” 24. & 25. juli

Vi glæder os rigtig meget til at se hvad det kan føre til i fremtiden.

1/7-27/7: TEMA-UDSTILLING – SØJLER
 Igen i år er der, traditionen tro, Temaudstilling i Ågalleriet i Juli måned.
Som altid er det Tekstilduoen RAA, Rikke Ruff og Annette Aare, der står bag dette initiativ. Det er syvende år at denne sommerbegivenhed afholdes.

Søjler er årets tema. Enhver udøvende har kunnet byde ind med sit unikke bidrag. Hvert år kommer nye deltagere til, samtidig med alle de trofaste udstillere der har været med fra første færd. Der er plads til max. tre værker pr. person – MEN da vi gerne vil præsentere en hel lang søjlegang, så er der frit slaw med fremstillede søjler til denne allé. Så et ubegrænset antal søjler på gulvet med mål: min. 50 cm. og max. 1,5 meter i højden. Dette er hvad der vil byde publikum velkommen.

Temaudstillingen er meget bred i sit udtryk. Mangfoldigheden præger altid disse sommerudstillinger. Gennem årene har der fx været vist: glas, keramik, træ, strik, maleri, broderi, væv, filt, plastik, papir, styropor, foto, silke, pil, tekstil og en hel del mix media.

Der er fernisering Søndag d. 1 Juli, kl. 14:00

Udstillingen har åben hver dag fra kl. 13:00 til 16:00, i perioden fra d. 2 juli til d. 27 juli.

Ågalleriet. Hans Futtrups Sti 4. Krudtværksområdet. Frederiksværk

Tekstilduoen RAA
Rikke Ruff, brodeuse
Annette Aare, tekstilkunstner

Kulturcafe (OBS: ny dato!)

Som noget nyt holder Frederiksværk Kunstforening kulturcafé søndag 19. august kl. 14.00  ved  J. TH. Lundbyes bænk på stien mellem Arresødal og Vinderød.

Her skal vi sidde i det gamle guldalderlandskab, mens cand. scient. Claus Helweg Ovesen fortæller om guldaldermalerne, heriblandt de to kendte malere på vores egn,  J.TH. Lundbye og L.A. Ring, og de landskaber de malede,.

Claus Helweg Ovesen har været ansat i Skov- og Naturstyrelsen som biolog. Han er i dag pensioneret og har i mange år interesseret sig for de malere, der har haft indflydelse på det syn, vi i dag har på, hvordan en smuk natur ser ud.

Kunstforeningen byder på et glas vin, en sandwich og kaffe.

Har du en klapstol er du meget velkommen til at tage den med.

Vel mødt i guldalderlandskabet ved Arresødal.

Vi har haft stor oprydningsdag  i værkstedet, flere læs blev kørt på genbrugscenteret .

Brugerne af værkstedt har gjort hovedrent, og  nu appellerer  vi til, at alle holder værkstedet pænt og ordentligt.

Hilsen Inga ,Helen og Annette

Augustnyt 2018 Augustnyt 2018