FREDERIKSVÆRK OG OMEGNS KUNSTFORENING
Medlemmernes lokale

Kunstforeningen udlåner værkstedet til foreningens medlemmer.
Heraf har mange slået sig sammen i div. grupper, som benytter værkstedet på bestemte ugedage.
Mandage:  kl. 9-15  ”Krudtværksgruppen”
Tirsdage:     kl. 9- 16   ”De løse pensler”
Torsdage:    kl. 10-16  ”Paletten”
Fredage:      kl. 10-18  ”Fredagspigerne”
Der er altid mulighed for at kigge forbi, og tale med grupperne om der er en ekstra plads.
Derudover kan medlemmerne søge om reservation af værkstedet ved at udfylde formularen under "booking". Når du har ansøgt, vil du i løbet af et par dage modtage besked, om reservationen er blevet godkendt.
 Hver enkelt bruger af værksted og køkken har ansvar for oprydning og rengøring efter hvert besøg. Desuden opkræves der et beskedent beløb (pt. 20,-kr. pr. gang) til værkstedets vedligehold.

Med mellemrum afholder foreningen "Værkstedsaften", hvor brugerne kan få snakket med hinanden og bestyrelsen om forhold, der vedrører brugen af værksted (se referat nedenfor)

Nøgle
Som medlem af Kunstforeningen har du mulighed for at leje en nøgle til værkstedet.
Nøglepant koster for tiden 200 kr og derefter en årlig afgift på 100 kr.

Interesserede kan ringe eller skrive til
post@annetteaare.dk eller bruge formularen under "kontakt"

Croquis og portrættegning i Værkstedet
I værkstedet har vi i perioder holdt croquis og portrættegning ;
senest i foråret 2015.

Se mere under "CROQUIS"

Referat af Værkstedsaften den 3.10.2016

Annette Aare bød velkommen. Repræsentanter for tirsdags- og fredagsholdene manglede.

Ganske kort:

·      Det første punkt, som blev taget op, var Leif Nielsen’s ikke helt så gennemtænkte forslag om allokering af kommunens diverse lokaler, som Kunstnerhuset, Ågalleriet og værkstedet som bliver benyttet kunstforeningens medlemmer f.eks. Paletten, Minerva, Fredagspigerne, Krudtværksgruppen, fritidsskolen plus andre. For at understrege betydningen af hvor mange, der har glæde af disse faciliteter, er det essentielt at oplyse kommunen om antallet af brugere. Oplysninger/antal bedes sendt til Annette.

·      Malergrupperne betaler det formidable beløb af 20 kr. pr. gang. Inga mindede om, at man skal huske at betale. I den forbindelse blev det også besluttet, at pengene skal bruges til at betale for rengøring i værkstedet hver anden uge. Inga er kontaktperson.

·      Der blev også mindet om, at det var vigtigt, at man generelt luftede ud i værkstedet

·      Yderligere blev samarbejdet med Hundested Kunstforening taget op. Annette checker fordele og evt. begrænsninger.

·      Det blev foreslået, at man i stedet for medlemsudstilling (som der ikke har været så stor tilmelding til), at man kunne deltage i sommerudstillingen med temaet ”Farven lilla” –  med fælles projekt 3 tennisbolde som skal dekoreres.

·      Det blev besluttet, at torsdagsholdet står for næste ”happening” i værkstedet  kommende  Krudtværksmarked.

·      Der mangler vagter til de forskellige udstillinger i Ågalleriet, det opfordres derfor, at man tilmelder sig Birgit Buch’s liste (tlf. 47723321).

·      Fjord TV har meldt sin ankomst på mandag.

VÆRKSTEDET